044 209 91 25 079 869 90 44
Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
IJHE Bildungsgeschichte
ISBN/GTIN

IJHE Bildungsgeschichte

International Journal for the Historiography of Education 2-2019, Dt/engl, Bildu
BuchGebunden
Verkaufsrang102032inPädagogik
CHF29.90

Beschreibung

Bildungsgeschichte
International Journal for the Historiography of Education 2-2019
Aus dem Inhalt
Beiträge (Rita Hofstetter, Eckhardt Fuchs und Antonella Cagnolati, Gastherausgeber)
- History of education journals and the development of historical research on education in Eastern Europe (1990-2016)
- The processes of internationalization of history of education journals in Brazil (1997-2016)
- Clio's Presence, or: Where is history of education to be found? - Global, international and transnational. Reading the trends in Paedagogica Historica, History of Education Quarterly, History of Education and Histoire de l'éducation since 2000
- Global territory and the international map of history of education journals. Profiles and behavior - Mapping the history of education in a "glocal" world: A study of two academic journals from Brazil and Canada
Debatte
- The nationalism-trap in education research: Shared pathos, practiced ideals, and spectra of banal nationalism
Die Nationalismus-Falle in der Bildungsforschung: Geteiltes Pathos, umgesetzte Ideale und Spektren des banalen Nationalismus
Kolumne
- David F. Labaree: Luck and pluck: Competing accounts of a life in the meritocracy Vorschau auf 1-2020
"There are two kinds of practices among doctoral students in education that are particularly prominent right now and also particularly problematic for the future health of the field. One practice is the effort to become a hardcore academic technician; the other is the effort to become a hardcore justice warrior. Though at one level they represent opposite orientations toward research, at another level they have in common the urge to serve as social engineers intent of fixing social problem." (David F. Labaree)
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-3-7815-2338-8
ProduktartBuch
EinbandGebunden
Erscheinungsdatum15.10.2019
Auflage1. Auflage
Seiten180 Seiten
SpracheDeutsch
Artikel-Nr.41393221
KatalogAVA
Datenquelle-Nr.14721076
WarengruppePädagogik
Weitere Details

Über den/die AutorIn