ACHTUNG: Wartung im Hintergrund noch ca. 6 Minuten aktiv. Artikel, die zu Warenkorb/Merkliste hinzugefügt werden, sind erst nach Abschluss der Wartung sichtbar.
044 209 91 25 079 869 90 44
Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Information and Communication in Economics

BuchKartoniert, Paperback
Verkaufsrang183593inWirtschaft
CHF191.00

Beschreibung

Although there is a burgeoning interest among economists in `information economics', much of the literature adopts a reductionist conceptualization of information, defining it exclusively as reduction in uncertainty, exploring the implications of imperfect information on markets. This neoclassical treatment obscures major interrelations between economic and communicatory processes.
Drawing on a range of distinguished scholarship from both the economic and communication studies disciplines, Information and Communication in Economics explores the implications for economic analysis and our understanding of economic processes of employing a more complete conceptualization of information: information as locus of power; information as evolutionary agent; and media systems as devices for control.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-94-010-4977-1
ProduktartBuch
EinbandKartoniert, Paperback
Erscheinungsdatum27.09.2012
Auflage1994
Reihen-Nr.32
Seiten368 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 155 mm, Höhe 235 mm, Dicke 20 mm
Gewicht557 g
Artikel-Nr.15914949
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.15208514
WarengruppeWirtschaft
Weitere Details

Reihe

Über den/die AutorIn