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Collaborative Customer Relationship Management

Taking CRM to the Next Level
BuchKartoniert, Paperback
Verkaufsrang183593inWirtschaft
CHF72.90

Beschreibung

Driven by rapidly changing business environments and increasingly demanding consumers, many organizations are searching for new ways to achieve and retain a competitive advantage via customer intimacy and CRM. In this context, new strategic frameworks and cooperation with everybody along the whole value chain are needed to allow managers to deal with the changes in shopping patterns of consumers. This book presents a new strategic framework that has been tested successfully with various global companies. New management concepts such as Collaborative Forecasting and Replenishment, CRM, Category Management, and Mass Customization are integrated into one holistic approach with a view to jointly develop customer bonding and loyalty. Experts from companies like McKinsey, Procter&Gamble, Accenture, and AC Nielsen, as well as authors from renowned academic institutions, offer valuable insights on how to redesign organizations for the future.
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Details

ISBN/GTIN978-3-642-05529-4
ProduktartBuch
EinbandKartoniert, Paperback
Erscheinungsdatum30.11.2010
AuflageSoftcover reprint of hardcover 1st ed. 2004
Seiten288 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 155 mm, Höhe 235 mm, Dicke 16 mm
Gewicht441 g
Artikel-Nr.11401900
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.10687682
WarengruppeWirtschaft
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Über den/die AutorIn

Dr. Dirk Seifert (geb. 1970) ist Direktor bei der Bertelsmann e-Commerce Group. Zuvor war er Leiter der Strategie-Beratung von Valtech Deutschland. Weitere berufliche Stationen waren das Category Management der Procter&Gamble GmbH und das internationale Pharma-Marketing der Bayer AG, Leverkusen. Studium der Betriebswirtschaftslehre, Schwerpunkt Marketing und Unternehmensführung, an der Universität Lüneburg und der University of California at Berkeley.

Prof. Dr. Dirk Seifert ist Visiting Scholar an der Harvard Business School. Zuvor war er Direktor bei der Bertelsmann AG. Seine Arbeitsschwerpunkte sind Efficient Consumer Response, Collaborative Planning, Forecasting and Replenishment (CPFR), Multi-Channel-Management und Strategic Retail Management.