044 209 91 25 079 869 90 44
Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Learning Emotions

The Influence of Affective Factors on Classroom Learning
Book on DemandKartoniert, Paperback
Verkaufsrang102032inPädagogik
CHF54.90

Beschreibung

Educational psychology and educational practice is dominated by behavioristic and cognitive approaches. This reader brings together new research results which underline the important role of emotion in learning. Anxiety, joy, pride, boredom of the learner influences the learning outcome. Research teams from Europe and the U.S.A. present their results.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-3-631-39903-3
ProduktartBook on Demand
EinbandKartoniert, Paperback
Erscheinungsdatum01.07.2003
Reihen-Nr.39903
Seiten206 Seiten
SpracheEnglisch
Gewicht280 g
Artikel-Nr.5155847
KatalogZeitfracht
Datenquelle-Nr.183074883
WarengruppePädagogik
Weitere Details

Über den/die AutorIn

The Editors: Philipp Mayring, born in 1952, studied psychology and education at the universities of Munich and Augsburg (Germany), was professor for educational psychology at the University of Education in Ludwigsburg (Germany) and is currently professor for psychological methodology and director of the institute for psychology at the University of Klagenfurt (Austria).
Christoph von Rhoeneck, born in 1940, studied physics at the universities of Marburg and Munich (Germany), was assistent professor at the University of Münster and the Institute for Science Education (IPN), at the University of Kiel and is currently Professor for didactics of physics at the University of Education in Ludwigsburg (Germany).

Weitere Produkte von Herausgegeben:Rhöneck, Christoph von