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Management Models for the Future

BuchGebunden
Verkaufsrang183593inWirtschaft
CHF96.90

Beschreibung

It is evident that many organisations are in need of renovation, innovation and reinvigoration. Longstanding business paradigms and underpinning practices require critical reflection in the light of fundamental societal and business developments. Some companies are addressing these challenges, many companies are not. New functional requirements often seem to be in conflict, such as transparency, stock market performance, sustainability, innovation, responsibility, time to market, stakeholders, business rationalisation and many others. These requirements force business to revise its management model. The time is right to demonstrate how the business enterprise can be re-conceptualised, and what the challenges are of fundamental strategic choices in organising a sustainable business proposition. This book presents ten cases of organisations which have developed a management model that leads the organisation into the future.
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Details

ISBN/GTIN978-3-540-71450-7
ProduktartBuch
EinbandGebunden
VerlagSpringer
Erscheinungsdatum15.09.2007
Auflage1. Auflage
SpracheEnglisch
Artikel-Nr.5195087
KatalogAVA
Datenquelle-Nr.11013790
WarengruppeWirtschaft
Weitere Details

Über den/die AutorIn

Jan Jonker, Professor an der Nijmegen School of Management (NSM) an der Radboud University Nijmegen (NL); seit über 20 Jahren als Wirtschaftsberater aktiv, insbesondere mit dem Fokus auf Corporate Social Responsibility in Verbindung mit der Entwicklung von Geschäftskonzepten, -strategien und Implementierung; Er unterrichtet in den Niederlanden, England, Frankreich und Deutschland die Themengebiete Organisationstheorie, Organisationsveränderung, qualitative Forschungsmethoden, Total Quality Management (TQM), Sustainable Development (SD) and Corporate Social Responsibility (CSR); Autor von über 20 Büchern und 150 Artikeln