044 209 91 25 079 869 90 44
Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Learning from Picturebooks
ISBN/GTIN

Learning from Picturebooks

Perspectives from child development and literacy studies
BuchKartoniert, Paperback
Verkaufsrang79094inSprachen
CHF77.90

Beschreibung

Picturebooks, understood as a series of meaningful text-picture relations, are increasingly acknowledged as an autonomous sub-genre of children's literature. Being highly complex aesthetic products, their use is deeply embedded in specific situations of joint attention between a caregiver and a child. This volume focuses on the question of what children may learn from looking at picturebooks, whether printed in a book format, created in a digital format, or self-produced by educationalists and researchers.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-1-138-29441-7
ProduktartBuch
EinbandKartoniert, Paperback
VerlagRoutledge
Erscheinungsdatum12.04.2017
Seiten246 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 156 mm, Höhe 234 mm, Dicke 13 mm
Gewicht354 g
Artikel-Nr.32733090
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.23241487
WarengruppeSprachen
Weitere Details

Über den/die AutorIn

Bettina Kümmerling-Meibauer is Professor in the German Department at the University of Tübingen, Germany.
Jörg Meibauer is Chair for German Linguistics at the Johannes Gutenberg University of Mainz, Germany.

Kerstin Nachtigäller is a member of the Emergentist Semantics Group at the Center of Excellence Cognitive Interaction Technology, Bielefeld University, Germany.
Katharina J. Rohlfing is Head of the Emergentist Semantics Group at the Center of Excellence Cognitive Interaction Technology, Bielefeld University, Germany.